Peningkatan Prestasi Belajar Materi Logaritma melalui Pemahaman Konsep dalam Pembelajaran Matematika pada Siswa Kelas X TKJ1 SMK Negeri 1 Sawit Kabupaten Boyolali Semester Gasal Tahun Pelajaran 2011/2012
Sutanto Sutanto(1*)(1) SMK Negeri 1 Sawit Boyolali
(*) Corresponding Author
Abstract
The research was inspired by the unsatisfactory attainment of students on understanding concept implementation (learning mastery) through logaritm at class X students TKJI SMK Negeri Sawit Boyolali Regency odd semester 2011/2012. The research aim at describing the optimalisation of logarithm subject mastery. The subject and data source of the research are 39 students of class X TKJI SMK Negeri Sawit Boyolali Regency by using obseravtion documentation and test. The data analysis uses critical and comparative data analysis. The completion indicator used is 69. The research uses a cycle procedure. The findings from cycle I, II and II show that there is a progress motivation of the students in the class. In Cycle I 67 average, cycle II 83 and cycle III 92. This shows the significant increase on the motivation of the students from cycle I until cycle III
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adrian, 2004. ”Metode Mengajar Berdasarkan Tipologi Belajar Peserta didik”. http://www. wordpress.com.
Antonius C. Prihandoko, 2007. ”Pemahaman konsep Pembelajaran”. http://www. Dunia guru. com
Anonim, 2007. ”Pemahaman Konsep Pembelajaran”. http://www.Pemahaman konsep Keter- ampilan Komputer dan Pengelolaan Informasi (KKPI)itah.blogspot.com 2008 pemahaman konsep.htm
Arends, R. I. 2001. Learning to Teach. New York: McGraw Hill Companies.
Anwar Holil, 2001. ”Permudah Pemahaman Konsep Pembelajaran dengan Inkuiri” http://www. anwarholil.blogspot.com.2008.htm
Darhim, 1996: 6. ”Penggunaan Pemahaman konsep Dalam Pembelajaran Kubus Dan Balok Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa Kelas VIII A Mts Nw Ketangga”. Bulqaini, 2008. ”http://www. Alatperagaone.indoskripsi.com pemahaman konsep.htm
Darsono, 2000. “Pemahaman Konsep dalam Pembelajaran”. http://www.Dunia guru.com
Depdiknas, 2003. Undang-Undang Nomor 23 tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta : Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah.
Depdiknas, 2007. ”Solusi PAKEM dengan Pemahaman konsep Murah”. http://www. jardiknas. depdiknas.go.id. alatperaga.PAKEM. htm.
FKIKP, 2007. ”Pemahaman Konsep Pembelajaran”. http://www.gurupembaharu. com.alatperaga.htm
Lie, A., 1994. Mengoptimalkan alat peraga: A Cooperative Learning Method for the Reading Class. Waco, Texas: Phi Delta Kappa Society.
Article Metrics
Abstract view(s): 427 time(s)PDF: 270 time(s)
Refbacks
- There are currently no refbacks.