MORAL MESSAGE IN ALIF AND ALYA'S ANIMATED FILM ”EPISODE 1-4” AS CHILDREN'S EDUCATION (RONALD BARTHES SEMIOTICS ANALYSIS)
(1) Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Palangka Raya, Indonesia
(2) Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Palangka Raya, Indonesia
(3) Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Palangka Raya, Indonesia
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.23917/profetika.v23i2.19647
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Shandy, H. (1980). Sensiklopedia Indonesia. Yogyakarta: Ikhtisae Baru-Van House.
McQuail, D. (2011). Teori Komunikasi Massa McQuail. Jakarta: Salemba Humanika.
Siti Fatima Aziz, d. (2021). Pengaruh Penggunaan Media Film Animasi “Riko The Series” Terhadap Partisipasi Belajar Anak . Student Journal of Early Childhood Education, 1(1), 54.
Utami, D. (2011). Animasi Dalam Pembelajaran. Majalah Ilmiah Pembelajaran, 7(1)., 44-45.
Syamsuri, A. S. (2021). Pendidikan Guru dan Pembelajaran. Makasar: Nas Media Pustaka.
Andi Widhia Putra, d. (2020). Membangun Moral dan Etika Siswa Sekolah Dasar. Madiun: Bayfa Cendikia Indonesia.
Martina, C. (2018). Analisis Semiotik Pesan Moral Dalam Film Kartun “The Lorax. Doctoral Dissertation, Stikosa-AWS, 15-17.
Atta. (2021, Januari 23). Pengaruh Televisi Terhadap Perilaku Anak. Retrieved from Kumparan.com: https://kumparan.com/ariq-1604315277004326805/pengaruh-televisi-terhadap-perilaku-anak-1v29s5RruqT?__cf_chl_captcha_tk__=1SzFk2XtdTdHgTyyxkbQ2nkZ_d9MNL50q9UAEtriBQw-1636526013-0-gaNycGzNDX0
A. Husaini, M, Didin Saefuddin, “Pemikiran Pendidikan Ki Hadjar Dewantara Dalam Perspektif Pendidikan Islam,” Ta’dibuna J. Pendidik. Islam, vol. 2, no. 2, pp. 152–197, 2013.
Lutffieah Hazizah, d. (2021). Analisis Pesan Moral pada Tayangan Animasi Riko The Series "Episode 1-10 Season 2" Untuk Mengedukasi Anak-Anak. Jurnal Pendidikan Tmbusani, 5343.
Asnat Riwu, T. P. (2018). Analisis Semiotika Roland Barthes Pada Film 3 Dara (Kajian Semiotika). DEIKSIS, 214.
Gunawan, I. (2013). Metode Penelitian Kualitatif. Jakarta: Bumi Aksara, 143.
Muthoifin, “Sistem Pendidikan Nasional Dan Pendidikan Islam : studi krisis pemikiran Ki Hadjar Dewantara Perspektif ISLAM,” Wahana Akad., vol. 53, no. 9, pp. 61–75, 2015.
Pradopo, R. D. (1999). Semiotika: teori, metode, dan penerapannya dalam pemaknaan sastra. Humaniora. Humaniora, 11(1), 76-84, 76.
Muhammad Aufa Hakim, M. R. (2021). Analisis Semiotika Pesan Moral dalam Film Animasi Toy Story 4. Prosiding Manajemen Komunikasi , 252.
Nuha, and M “Education and Leadership in Indonesia: A Trilogy Concept in Islamic Perspective,” Univers. J. Educ. Res., vol. 8, no. 9, pp. 4282–4286, 2020, doi: 10.13189/ujer.2020.080954.
Nuha, and Mujiburohman, M, Politik Otonomi Daerah Dalam Bingkai Islam Dan Keindonesiaan. 2016.
Surawan, S., Syabrina, M., El Bilad, C. Z., & Azmy, A. (2022). Implementation of Character Education at Madrasahs and Integrated Islamic Schools in Central Kalimantan. Ta'dib, 25(1), 19-26. DOI: http://dx.doi.org/10.31958/jt.v25i1.5333
Surawan, S., & Siswanti, R. (2021. Parent's Perspective On Children Education At Handil Sohor Village Kotawaringin Timur. Proceedings of the International Conference on Social and Islamic Studies.
MOM. (2019, Juni 28). 4 Film Kartun Islami untuk Anak yang ada di Youtube. Retrieved from Kumparan.com: https://kumparan.com/kumparanmom/4-film-kartun-islami-untuk-anak-yang-ada-di-youtube-1rMdxW6Ayzs/full
A. Kurniawati. M, “Practical Method of Tahfidz al-Qur ’ an for Early Childhood Metode Praktis Tahfidz al-Qur ’ an untuk Anak Usia Dini,” in The 14th University Research Colloqium 2021, 2021, pp. 256–265.
Karmanis, k. (2020). Buku Pedoman Belajar Metode Penelitian . Semarang: CV. Pilar Nusantara.
Article Metrics
Abstract view(s): 257 time(s)PDF: 214 time(s)
Refbacks
- There are currently no refbacks.