Universitas Muhammadiyah Surakarta Online Journals is the online journal portal managed by the Faculties, Departments, Research Centers, and other Units in the UMS campus.
As a center of education and research, UMS is committed to boost the quality and quantity of scientific articles in Indonesia through an online journal system facilities for the academic community in which UMS will publish and manage Periodicals Scientific Journals. This commitment is also part of UMS support for the policy of Higher Education in Indonesia to increase the number of scientific publications.
The journals published here is under monitoring and supervising from Lembaga Pengembangan Publikasi Ilmiah dan Buku Ajar Universitas Muhammadiyah Surakarta (LPPI UMS) to ensure the best-practice in journal management and publishing.
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Benefit: Jurnal Manajemen dan Bisnis (Jurnal ini Sudah Migrasi)
Benefit: Jurnal Manajemen dan Bisnis is a peer-reviewed journal published by Department of Management, Faculty of Economics and Business, Universitas Muhammadiyah Surakarta, covering a variety of topics in economics, management, business and finance. It bridges between researches, academics and professionals with a forum displaying the most actual issues, developments and advances in these scopes. It aims to connect ideas from various points of view and fields of study.
|
View Journal | Current Issue | Register
Bioeksperimen: Jurnal Penelitian Biologi
Bioeksperimen: Jurnal Penelitian Biologi is a scientific journal Biology Education Department, Faculty of Teacher Training and Education Universitas Muhammadiyah Surakarta, which dessiminates the results of research and experiment on the subject of Biology. Bioeksperimen calls the local, regional, and international researchers to submit their manuscript. Submit your manuscripts today through our online system! The authors should refer to the Bioekspermen: Jurnal Penelitian Biologi Author Guidelines in writing the manuscript, and attach the Copyright Transfer Agreement (CTA) form (download the CTA Form here) and attach the CTA on the "Supplementary Files" attachment when submitting. The authors are also encouraged to use citation manager software such as Mendeley, Zotero, or any other software in writing the manuscript. |
View Journal | Current Issue | Register
Biomedika
Biomedika is one of the efforts of the Faculty of Medicine of University Muhammadiyah Surakarta to improve the academic atmosphere, as a publication of research results from lecturers and students. The existence of Biomedika is expected to enhance the activity and quality of research in medical and health fields as well as a reflection of the academic atmosphere. Biomedika is co-managed by Faculty of Medicine Universitas Muhammadiyah Surakarta and Ikatan Dokter Indonesia Kabupaten Sukoharjo |
View Journal | Current Issue | Register
Buletin KKN Pendidikan
BULETIN KKN PENDIDIKAN (Buletin KKNDik) merupakan jurnal ilmiah hasil pengabdian masyarakat bidang pendidikan dengan akses terbuka dan peer-review yang diterbitkan secara berkala oleh Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Muhammadiyah Surakarta (FKIP UMS) bekerja sama dengan Asosiasi Lembaga Pendidikan Tenaga Kependidikan Perguruan Tinggi Muhammadiyah Aisyiyah (ALPTK PTMA). Tujuan buletin ini adalah untuk mensosialisasikan dan mempublikasikan temuan dan rekomendasi hasil-hasil kegiatan pengabdian masyarakat yang bertujuan untuk mengembangkan, memberdayakan, meningkatkan, membudayakan, membudidayakan, menguatkan, melatih, menerampilkan, menumbuhkan, menumbuhkembangkan, merevitalisai, menghidupkan kembali, dan/atau bentuk-bentuk inovasi pengembangan serta pemberdayaan masyarakat sasaran pendidikan lainnya. Buletin ini memfokuskan kajiannya pada kegiatan pengabdian kepada masyarakat yang berbasis pendidikan, pembelajaran, dan pelatihan-pelatihan, seperti: pendidikan masyarakat, pendidikan komunitas, pendidikan perintis, pendidikan tematik, sekolah penggerak, kampus mengajar, dan/atau pengembangan serta rekayasa pendidikan lainnya baik di lingkungan masyarakat pendidikan formal, informal, maupun pendidikan nonformal dalam konteks pendidikan global. Buletin ini secara spesifik memfokuskan kajiannya pada pengembangan dan pemberdayaan masyarakat dalam konteks pendidikan, seperti:
Tujuan buletin untuk adalah untuk memberdayakan, mengembangkan, menguatkan, melatih, mengedukasi, mengisisiasi, melaksanakan perintisan, menumbuhkembangkan, membudayakan, membudidayakan, merevitalisasi, mengentaskan, meningkatkan, menyiapkan, membentuk, menerapkan, mengakselerasi, dan/atau mengaktualisasikan proses dan luaran kegiatan pengabdian masyarakat dalam konteks konteks pendidikan luas atau MBKM. Submit artikel hasil pengabdian Anda melalui our online system! Petunjuk penulisan mengacu ke Author Guidelines, tambahkan Copyright Transfer Agreement (CTA) (unduh CTA here) and Declaration of Originallity (DoO) (download the DoO Form here). Gunakan sistem sitasi elektronik dengan software seperti Mendeley, Zotero, atau software elektronik lainnya. Buletin ini sudah terindeks dan abstrak pada sejumlah indeksasi database: Google Scholar | Garuda | Crossref | ROAD | BASE | Dimension | |
View Journal | Current Issue | Register
Buletin Literasi Budaya Sekolah
BULETIN LITERASI BUDAYA SEKOLAH, is an online bulletin with an open access category managed by the Faculty of Teacher Training and Education, University of Muhammadiyah Surakarta. The National Literacy Movement Program (GLN) is one of the programs of the Ministry of Education and Culture of the Republic of Indonesia that must be supported. One form of support for the movement's success is to accommodate the output of GLN's supporting activities in the form of scientific papers published in this bulletin. This journal publishes scientific papers, which are the outputs of the school literacy movement (GLS) activities consisting of six basic literacies: reading and writing literacy, numeracy literacy, scientific literacy, financial literacy, digital literacy, and civic cultural literacy. Specifically, the BLBS also received scientific articles from the School Field Introduction Program I (PLP I) and School Observation Internships. The topics of discussion of published articles include school culture, organizational structure and governance in schools, school rules and regulations, ceremonial-formal activities in schools, curricular, co-curricular and extracurricular activities, habituation practices and positive habits at school. |
View Journal | Current Issue | Register
Buletin Pengembangan Perangkat Pembelajaran
BULETIN PENGEMBANGAN PERANGKAT PEMBELAJARAN adalah buletin yang mempublikasikan kegiatan pengembangan dan implementasi inovasi kegiatan pembelajaran di sekolah. Buletin ini menfasilitasi luaran Program Pengenalan Lapangan Persekolahan – pengembangan perangkat pembelajaran dan asisten guru yang diterbitkan oleh Pusat Studi PLP FKIP Universitas Muhammadiyah Surakarta. Lingkup kajian Buletin ini adalah kegiatan pengenalan lapangan persekolahan yang berupa: (a) penyusunan perangkat pembelajaran, (b) pengembangan perangkat pembelajaran, (c) Implementasi perangkat pembelajaran, (d) inovasi pembelajaran, (e) pengenalan model-model pembelajaran, (f) asistensi guru mengajar, (g) praktek pengalaman mengajar, dan (h) pemberdayaan pembelajaran yang lainnya dalam konteks pembelajaran di era komputasi global. Program PLP II ini dalam era disrupsi pendidikan ini menjadi sangat berperan karena hakikatnya yang bertujuan untuk: (a) menelaah kurikulum dan perangkat pembelajaran yang digunakan guru, (b) menelaah strategi pembelajaran yang digunakan guru, (c) menelaah sistem evaluasi yang digunakan guru, (d) membantu guru dalam mengembangkan RPP, media pembelajaran, bahan ajar, dan perangkat evaluasi, (e) menelaah pemanfaatan teknologi informasi dan komunikasi dalam pembelajaran, (f) latihan mengajar dengan bimbingan guru pamong dan dosen pembimbing PLP II, dengan tujuan mengalami langsung proses pembelajaran, serta pemantapan jati diri calon pendidik; (g) melaksanakan tugas-tugas pendampingan peserta didik dan kegiatan ekstrakurikuler; dan (h) membantu guru dalam melaksanakan tugas-tugas pekerjaan administasi guru. Buletin ini terbit dua kali dalam setahun. Periode Juli dan Desember. Buletin Pengembangan Perangkat Pembelajaran mengundang penulis, pelaksana, dan/atau inisiator pembelajaran untuk berkontribusi pada buletin ini sebagai sumbangan berbagi pengalaman pengembangan pembelajaran untuk memajukan pendidikan dalam konteks perubahan pendidikan. Buletin ini telah terindex Google Scholar, Dimention, dan Garuda. |
View Journal | Current Issue | Register