PENGEMBANGAN SPEAKING SKILL MELALUI KEGIATAN VISITING FOREIGNERS
Dwi Setyo Astuti(1*), Eka Viola Setyowati(2), Zahratul Fadil(3), Fildzah Tita Adani(4), Ayu Wijiastuti(5)(1) Universitas Muhammadiah Surakarta
(2) Universitas Muhammadiah Surakarta
(3) Universitas Muhammadiah Surakarta
(4) Universitas Muhammadiah Surakarta
(5) Universitas Muhammadiah Surakarta
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alim, Sahirul, H. (2018). Improving Student Speaking Ability Through the Integrated English Lessonn Method: Demonstrative Presentation. Jurnal Invoish. Madura.
Biria, Reza. (2018). Exploring the Relationship Between Life Quality and Speaking Ability of Iranian Intermediate EFL Learners. International Journal of Foreign Language Teaching and Research. Iran.
Derakshan, A, dkk. (2016). Developing EFL Learner’s Speaking Ability, Accuracy and Fluencey. English Language and Literature Studies. 6(2), 925-4776.
Lestari, Endah Dewi. (2018). Manajemen Persekolahan: Pengembangan Song, Word Map, Game dan Role Play Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris Untuk Meningkatkan Speaking Skill Dan Keterlibatan Siswa Kelas III SD Kristen Pelita Bangsa Lumajang. Jurnal Manajemen Bisnis, 13(1), 107-130.
Meylinda, Frista., Yuwana, Setya., & Sukartiningsih, Wahyu. (2016). Pengembangan Media Pembelajaran Keterampilan Berbicara dengan Program Adobe Flash untuk Siswa Kelas V SD. . Jurnal Review Pendidikan Dasar, 2(3), 256-264.
Permana, Erwin Putera. (2015). Pengembangan Media Pembejaran Boneka Kaus Kaki untuk Meningkatkan Keterampilan Berbicara Siswa Kelas II Sekolah Dasar. Profesi Pendidikan Dasar, 2(2), 133-140.
Prayitno, Siswoto Hadi., & Ayu, Sylene Meilita. (2018). Hubungan Antara Kepribadian Introvert Dan Ekstrovert Dengan Speaking Skill Mahasiswa Prodi D III Keperawatan Tahun Akademik 2017/2018. Jurnal Insight Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Jember, 14(1), 60-73.
Ramadhani, Rizki Putri., Hs. Widodo., & Harsiati, Titik. (2016). Pengembangan Bahan Ajar Keterampilan Berbicara Bahasa Indonesia Bagi Penutur Asing Tingkat Pemula. Jurnal Pendidikan, 1(3), 326-337.
Terasne., & Setianingsih, Tri. (2020). The Effect Of Problem Based Solving Strategy Towards Students’ Speaking Skill. Jurnal Paedagogy, 7(3), 151-155.
Uchihara, Takumi. Jon, Clenton. (2018). Inverstigating The Role of Vocabulary Size in Second Language Speaking Ability. Language Teaching Research. Jepang.
Article Metrics
Abstract view(s): 419 time(s)PDF: 362 time(s)
Refbacks
- There are currently no refbacks.