Submissions

 

Author Guidelines

THE PEDOMAN PENULISAN DI JURNAL ISHRAQI

KAJIAN PENELITIAN KEISLAMAN

MANUSKRIP

1. Naskah merupakan penelitian akademis di lapangan Islam termasukpendidikan Islam, ekonomi syariah, dan ilmu Qur'ani. Ini harus memberikankontribusi baru untuk pengembangan akademik atau aplikasi dunia nyata atau keduanya. Kalimat harus jelas dan mudah dipahami untuk menghindari ambiguitas.
2. Ketika mengirimkan naskah, penulis harus memberikan surat itu bahwa naskah belum pernah, atau sedang dipertimbangkan untuk menjadi, yang diterbitkan dalam publikasi jurnal lainnya

STRUKTUR NASKAH


1. Judul. Judul harus jelas dan informatif, tetapi tidak melebihi 12 kata.

2. Nama penulis dan lembaga. Nama-nama penulis harus disertai dengan lembaga penulis dan akun email, tanpa gelar akademik. Untuk kertas bersama, salah satu penulis harus diberitahu sebagai penulis yang sesuai.

3. nomor klasifikasi Abstrak, kata kunci, dan JEL. Abstrak harus kurang dari 105 kata. Harap memberikan abstrak dalam bahasa Inggris dan versi bahasa Indonesia. Kata-kata kunci harus dari 3 sampai 5 kata atau frasa. Mohon berikan setidaknya satu JEL (Journal of Economic Literature) nomor klasifikasi yang sesuai naskah Anda, yang tersedia di http://www.aeaweb.org/jel/jel_class_system.php.

4. Pendahuluan. Bagian ini menjelaskan latar belakang penelitian, tinjauan pada penelitian sebelumnya di daerah, dan bertujuan naskah. Ini harus ditulis tanpa nomor dan / atau pointer.

5. Metode. Bagian ini menjelaskan alat analisis bersama dengan data dan sumber-sumber mereka.

6. Hasil dan diskusi. Bagian ini menjelaskan hasil dan pembahasan penelitian.

7. Kesimpulan. Bagian ini menyimpulkan dan memberikan implikasi kebijakan, jika ada, dari penelitian. Kesimpulan (s) harus berada di urutan yang sama dengan yang dibahas dalam tubuh naskah.

8. Referensi. Bagian ini berisi daftar hanya kertas-kertas, buku, atau jenis lain dari publikasi dimaksud dalam tubuh naskah.
Menulis Umum Format
1. Naskah ini disiapkan dalam kertas kuarto, satu sisi, dan format spasi tunggal. Sebuah paragraf baru harus dimulai 5 karakter dari margin kiri, menggunakan 12-ukuran, Times baru-Romawi jenis font.
2. Naskah ditulis dalam bahasa Inggris yang tepat, baik Inggris atau bahasa Inggris Amerika, tetapi tidak kombinasi keduanya.
3. Naskah harus antara 15 sampai 20 halaman.
4. margin atas dan bawah 1 inci.
5. Judul ditulis dengan menggunakan huruf kapital dari 14 ukuran font, posisi tengah.
6. Sub judul ditulis menggunakan huruf kapital, 12 ukuran font, mulai dari margin kiri.
7. Sub sub judul, jika ada, ditulis menggunakan huruf besar hanya pada awal setiap kata kecuali kata penghubung. Mereka harus dimulai dari margin kiri.
8. Sub sub sub judul, jika ada, ditulis menggunakan huruf besar hanya pada awal setiap kata kecuali kata penghubung, semua dalam huruf miring. Mereka harus dimulai dari margin kiri.
9. Referensi harus mereka yang terakhir sepuluh tahun publikasi (> 80%), kecuali untuk referensi kunci (<20%). Referensi harus dalam bentuk referensi utama yang terdiri dari jurnal yang diterbitkan, kertas kerja, melanjutkan dari seminar, tesis atau disertasi (> 80%). Mengacu pada buku teks apapun harus diminimalkan (<20%).
10. Citation dalam tubuh teks harus ditulis menggunakan nama keluarga dan tahun publikasi. Contoh:
• a. Hill (2014) menunjukkan bahwa tujuan dari depresiasi adalah ....
• b. Penargetan inflasi akan cukup (lihat McCain, 2015).
• c. Definisi penularan adalah ... (Wagner, 2010; Rhonda 2015).

  11. Tabel dan gambar harus disajikan sebagai berikut:
• Sebuah. Nama tabel dan gambar harus mengikuti sistem penomoran (sistem penomoran Arab). Nama-nama tabel dan gambar berada di bagian atas dan bawah dari tabel, masing-masing.
• b. Tabel dan angka harus menyediakan sumber informasi, jika ada, di bagian bawah keduanya.

   12. Referensi harus ditulis dalam urutan abjad, tanpa nomor. Mereka harus ditulis dengan menggunakan kriteria sebagai berikut:
          Sebuah. Untuk buku, format harus mengikuti contoh berikut:
             Gill, S. (2012) krisis global dan krisis kepemimpinan global. Cambridge: Cambridge University
Press.Berne, R.M. dan Levy, M.N. (Eds.) (2000) Prinsip fisiologi. 3 edn. London: Mosby.
          b. Untuk makalah sebagai bagian dari sebuah buku, format harus mengikuti contoh ini:
               Clements, B. (2010) 'Penataan di Pusat: The Liberal Demokrat', di Allen, N. J. dan Bartle, J. (eds.) Inggris di Polling 2010. London: Sage, pp 63-88..
          c. Untuk peer review artikel jurnal, format harus mengikuti contoh ini:
               Goodwin, J. (2009) 'Apa yang terjadi dengan para pekerja muda? Perubahan dan transformasi dalam 40 tahun bekerja ', Jurnal Pendidikan dan Pekerjaan, 22 (5), pp. 417-431.
          d. Untuk referensi internet, format harus mengikuti contoh berikut:
 Springborn, M. (2015) 'Akuntansi respon perilaku selama epidemi flu menggunakan menonton televisi di rumah', BMC Infectious Diseases, 15 (21). Tersedia di: http://www.biomedcentral.com/1471-2334/15/21 (Diakses: 23 Januari 2015)
e. Untuk Bekerja kertas atau kertas sebagai bagian dari melanjutkan konferensi, format harus mengikuti contoh berikut:
               Paris, C.M., Lee, W. dan Seery, P. (2010) 'Peran Media Sosial dalam Mempromosikan Acara Khusus: Penerimaan Facebook Events', Teknologi Informasi dan Komunikasi Pariwisata. Lugano, Swiss, 10-12 Februari. Wina: Springer, pp 531-542.


   13. Para penulis harus menghindari referensi berlebihan atau referensi tidak terpakai (kutipan muncul di bagian Referensi, tetapi mereka tidak dikutip dalam tubuh naskah).


   14. Para penulis harus menghindari hilangnya referensi (kutipan dikutip dalam tubuh naskah, tetapi tidak muncul di bagian referensi).

CARA MENGIRIM NASKAH
1. Naskah di microsoft word harus dikirim ke Sistem Ishraqi Open Journal di http://journals.ums.ac.id/index.php/Ishraqi/user/register
2. Sebuah CV singkat berisi nama lengkap, gelar, institusi, telepon, dan nomor ponsel harus menemani naskah.
3. Setelah berkonsultasi dengan pengulas rekan, keputusan naskah akan diinformasikan kepada penulis oleh sistem OJS Ishraqi.
4. Jurnal ini biaya biaya penulis berikut. memeriksa url ini http://journals.ums.ac.id/index.php/Ishraqi/about/submissions#authorFees

 

THE GUIDANCE FOR WRITING IN JURNAL ISHRAQI:

KAJIAN PENELITIAN KEISLAMAN

The manuscripts

  1. The manuscripts represent academic research in Islamic field including Islamic education, sharia economics, and Qur’ani science . It should contribute novelty or state-of-the-art for academic development or real world application or both. The sentences should be plain and straightforward to avoid ambiguities.
  2. When submitting the manuscript, the author should provide a letter states that the manuscripts have never been, or under consideration to be, published in other journal publication

Structure of the manuscripts

  1. Title. The title should be clear and informative, but does not exceed 12 words.
  2. Author's names and institutions. The author's names should be accompanied by the author's institutions and an email account, without any academic title. For a joint paper, one of the authors should be notified as the corresponding author.
  3. Abstract, keywords, and JEL classification numbers. The abstract should be less than 105 words. Please provide the abstract in both English and Indonesian versions. The key words should be of 3 to 5 words or phrases. Please provide at least one JEL (Journal of Economic Literature) classification number that suits your manuscript, which is available at http://www.aeaweb.org/jel/jel_class_system.php.
  4. Introduction. This section explains the background of the study, a review on the previous researches in the area, and aims of the manuscripts. It should be written without numbers and/or pointers.
  5. Methods. This section describes the tools of analysis along with the data and their sources.
  6. Results and discussion. This section explains the results and discussion of the study.
  7. Conclusion. This section concludes and provides policy implications, if any, of the study. The conclusion(s) should be at the same order with ones discussed in the body of the manuscript.
  8. References. This section lists only the papers, books, or other types of publications referred in the body of the manuscript.

General Writing Format

  1. The manuscript is prepared in a quarto paper, single-sided, and single-space format. A new paragraph should start 5 characters from the left margin, using 12-size, Times-new-romans font type.
  2. The manuscript is written in proper English, either British or American English, but not the combination of both.
  3. The manuscript should be between 15 to 20 pages long.
  4. The top and bottom margins are 1 inch.
  5. The title is written using capital letters of 14 font size, centre position.
  6. Sub titles are written using capital letters, 12 font size, started from the left margin.
  7. Sub of sub titles, if any, are written using capital letters only at the beginning of each word except for connecting words. They should be started from the left margin.
  8. Sub of sub of sub titles, if any, are written using capital letters only at the beginning of each word except for connecting words, all in italics. They should be started from the left margin.
  9. References should be those of the last ten years publication (>80%), except for key references (<20%). The references should be in the form of prime references which consist of published journal, working papers, proceeding of a seminar, thesis or dissertation (>80%). Referring to any textbook should be minimized (<20%).
  10. Citation in the text body should be written using the family name and years of publication. Example:
  • a. Hill (2014) suggests that the objective of depreciation is ....
  • b. Inflation targeting would be sufficient (see McCain, 2015).
  • c. The definition of contagion is ... (Wagner, 2010; Rhonda 2015).

   11.  Tables and figures should be presented as follows:

  • a. The name of tables and figures should follow a numbering system (Arabic numbering system). The names of the tables and figures are on the top and bottom parts of the tables, respectively.
  • b. The tables and figures should provide the source of information, if any, at the bottom part of both.

   12.  References should be written in alphabetical order, without any number. They should be written using the following criteria:

          a.  For books, the format should follow the following example:

             Gill, S. (2012) Global crises and the crisis of global leadership. Cambridge: Cambridge University

Press.Berne, R.M. and Levy, M.N. (eds.) (2000) Principles of physiology. 3rd edn. London: Mosby.

          b.  For papers as part of a book, the format should follow this example:

               Clements, B. (2010) ‘Realignment in the Centre: The Liberal Democrats’, in Allen, N. J. and Bartle, J. (eds.) Britain at the Polls 2010. London: Sage, pp. 63-88.

          c.  For peer reviewed journal articles, the format should follow this example:

               Goodwin, J. (2009) ‘Whatever happened to the young workers? Change and transformation in 40 years of work’, Journal of Education and Work, 22(5), pp. 417-431.

          d.  For internet references, the format should follow the following example:

 Springborn, M. (2015) 'Accounting for behavioral responses during a flu epidemic using home television viewing', BMC Infectious Diseases, 15(21).  Available at: http://www.biomedcentral.com/1471-2334/15/21 (Accessed: 23 January 2015)         

e.  For Working papers or papers as part of conference proceeding, the format should follow the following example:

               Paris, C.M., Lee, W. and Seery, P. (2010) ‘The Role of Social Media in Promoting Special Events: Acceptance of Facebook Events’, Information and Communication Technologies in Tourism. Lugano, Switzerland, 10-12 February. Vienna: Springer, pp. 531-542.

   13.  The authors should avoid redundant reference (papers appear in the Reference section, but they are not cited in the body of manuscript).

   14.  The authors should avoid missing reference (papers cited in the body of manuscript, but do not appear in the Reference section).

How to send the manuscript

  1. The manuscript in microsoft word should be sent in to Ishraqi Open Journal System at http://journals.ums.ac.id/index.php/Ishraqi/user/register
  2. A brief CV contains full name, academic title, institution, telephone, and mobile number should accompany the manuscript.
  3. After consulting with the peer reviewers, the decision of the manuscript will be informed to the authors by Ishraqi OJS system.
  4. This journal charges the following author fees. check this url http://journals.ums.ac.id/index.php/Ishraqi/about/submissions#authorFees


 

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.

  1. The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  2. The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, RTF, or WordPerfect document file format.
  3. Where available, URLs for the references have been provided.
  4. The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
  5. The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines, which is found in About the Journal.
 

Copyright Notice

Hak cipta dari artikel ini di bawah Jurnal Ishraqi

Copyright of the article is in Jurnal Ekonomi Pembangunan

حقوق التأليف والنشر من هذه المادة تحت رعاية صحيفة إشراقي

 

Privacy Statement

Nama dan alamat email yang dimasukkan di situs jurnal ini akan digunakan secara eksklusif untuk tujuan lain dari jurnal ini dan tidak tersedia untuk tujuan lain atau untuk pihak lain.

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.

سيتم استخدام أسماء وعناوين البريد الإلكتروني المدخلة في هذا الموقع مجلة حصرا للأغراض المبينة في هذه المجلة ولن تتاح لأي غرض آخر أو إلى أي طرف آخر.